CITROËN DS3 CABRIO

Nacházíte se: Home Vozy DS CITROËN DS3 CABRIO

CITROËN DS3 CABRIO

CITROËN DS3 CABRIO

Radost v každém okamžiku

Citroën píše další kapitolu historie řady DS a představuje nový model DS3 Cabrio. Jeho inteligentní architektura se zbavuje omezení tradičních kabrioletů a nabízí trumfy, které vozy tohoto segmentu běžně nenabízejí. Citroën DS3 Cabrio je plnohodnotně pětimístné vozidlo s největším zavazadlovým prostorem ve své kategorii. Jeho střecha se dá navíc ovládat až při rychlosti 120 Km/h.

Základní proporce DS3 Cabrio

DS3 Cabrio s délkou 395 cm, šířkou 171 cm a výškou 146 cm si zachovává kompaktní a dynamické vlastnosti, které nabízí všechny výrazné prvky základní verze:

  • plovoucí dvoubarevnou střechu
  • žraločí ploutev dodávající dynamiku linii bočních oken
  • boční mřížky sání zdůrazňující denní světlomety s LED diodami

Osobní a zcela neobvyklý automobil

Stejně jako model DS3 umožňuje DS3 Cabriorůznorodé úpravy na míru u střechy, karoserie, vnějších zpětných zrcátek či kol. 
Cabrio nabízí 3 odstíny plátna střechy: černou, modrou Infini a Monogram DS. Efekt plovoucí střechy, který je pro DS3 typický, byl zachován díky černým zadním bočním panelům a použití barvy plátna v horní části boků karoserie, na přední příčné liště a na zadním spojleru. S odstíny karoserie a plátna ladí rovněž lišty na palubní desce, lišty kolem větráků a hlavice řadicí páky. K dispozici je 5 variant: šedá, leskle černá, bílá, Carbotech, modrá Infini a šedá Moondust.

Kontakt s vozovkou jako opravdová DS3

Většina kabrioletů váží přibližně o sto kg víc než příslušný sedan, ale u vozu DS3 Cabrio došlo k optimalizaci architektury (hmotnost jen o 25 g vyšší než u sedanu), což není nikterak na úkor živého a mrštného chování původní DS3.
Inženýrům značky Citroën se podařilo zajistit modelu DS3 Cabrio pevnost srovnatelnou s pevností sedanu. Využili zejména boční stavbu sedanu a přidali výztuže kolem zavazadlového prostoru.
Vozu, který podělil technický základ sedanu (prvky struktury a nápravový systém), se podařilo udržet si energické chování, díky němuž velmi dobře reaguje a přitom nabízí vysokou úroveň ovladatelnosti a bezpečnosti. Řidič se za volantem vozu DS3 Cabrio cítí blízko vozovce a může snadno vybírat zatáčky.

Ovládání střechy

Úplné uzavření střechy zabere jen 16 vteřina tuto operaci je možné provést až do rychlosti 120 km/hod. Otevírání a zavírání střechy se ovládá tlačítkem ve stropní konzole. Tento ovladač nabízí 3 polohy střechy: střední, horizontální otevření a úplné otevření. Plátno střechy je i při horizontálním otevření umístěno za cestujícími za zadních sedadlech a ti tak mají zcela volný výhled.

Akustika ve voze

Vysoce kvalitního plátno poskytuje příkladnou akustickou izolaci v uzavřené ploze srovnatelnou se sedanem. Té napomáhá rovněž aerodynamická spojlerová lišta, která zaručuje optimální akustický komfort i v otevřené poloze. Začne působit ihned po zahájení otevírání střechy, vychyluje proud vzduchu a zabraňuje záchvěvům vzduchu v interiéru vozu.

Prostornost vozu

DS3 Cabrio nabízí 5 plnohodnotných míst a objem zavazadlového prostoru 245 l. Prostornost je tedy také na úrovni sedanu. Byla zachována i modularita zadní lavice (sklopitelné a dělené v poměru 2/3 – 1/3), takže vůz dokáže vyhovět všem situacím běžného života. Velmi originální je způsob otevírání okna víka zavazadlového prostoru (kruhové otevírání) umožňující úplné otevření zavazadlového prostoru bez ohledu na místo, které je za vozem k dispozici (především při parkování u zdi).

Vylepšená aerodynamika umožnila dosáhnout stejného SCx (0,69 m2), jako má sedan. Tento výsledek má vliv na výkon vozu, ale podílí se rovněž na snižování emisí CO2. Dosáhlo se jí zejména dlouhým spoilerem a aerodynamickými spojlerovými prvky na lištách zadních postranních okének.

DS3 Cabrio, které se vyrábí ve francouzské továrně v Poissy, se na trh dostane na začátku roku 2013 a od počátku bude mít v nabídce verzi s emisemi pouhých 99 g CO2/km.

Dotaz k vozu